Pregatirea profesionala, de fond a unei oferte de vanzare, pregatita intr-un mod atractiv si atragator, este unul dintre elementele importante ale succesului in intregul proces de vanzare a unei companii.
Succesul vânzării unei companii depinde de mulți factori, care includ cu siguranță pregătirea unei oferte bune de vânzare. Modul în care este pregătit poate face procesul de vânzare mai ușor sau, dimpotrivă, îl poate face mai dificil. Deci, cum să-l pregătești?
Oferta de vânzare a companiei ar trebui să includă termenii exacți ai contractului, cum ar fi:
1. Descrierea activităților societății
Este foarte important să includeți o descriere detaliată a activităților companiei în oferta de vânzare. Trebuie să informați ofertanții care este forma juridică a companiei, cu ce se ocupă, unde se află, ce bunuri imobile deține compania, care este numărul de angajați, care este poziția companiei pe piață. De asemenea, puteți interesa potențialii cumpărători în planurile de dezvoltare ale companiei.
2. Prezentarea datelor economice
Merită să pregătiți datele economice ale companiei, de exemplu din ultimii doi ani. Documentația financiară va fi utilă în timpul negocierilor cu un potențial cumpărător. Acest tip de date despre companie poate fi un factor care încurajează potențialii cumpărători să contacteze ofertantul.
3. Prețul de vânzare propus al companiei
Un element indispensabil al ofertei de vânzare a companiei este specificarea prețului de vânzare propus și furnizarea de taxe suplimentare, dacă există. Atunci când se precizează prețul așteptat pe care vânzătorul intenționează să îl atingă, acesta nu trebuie supraevaluat. Prețul de vânzare propus este, de obicei, punctul de plecare pentru negocierile ulterioare, dar trebuie să fie realist. Umflarea sa artificială poate descuraja potențialii cumpărători. De regulă, înainte ca oferta de vânzare să fie făcută publică, o evaluare a companiei este efectuată de o unitate specializată.
4. Vizualizarea fotografică a companiei
Un element foarte important al anunțului vânzării companiei este plasarea fotografiilor care vor îmbogăți oferta într-o fotografie atractivă. Cu toate acestea, este necesar să vă asigurați că vizualizarea fotografică a companiei prezintă starea reală a lucrurilor și nu falsifică nicio informație importantă. Grafica plasată în ofertă trebuie să fie o vitrină a companiei și ar trebui să atragă atenția destinatarului.
5. Rețele sociale
După ce ați făcut publică oferta de vânzare a companiei, merită să împărtășiți un astfel de anunț pe rețelele sociale, cum ar fi LinkedIn, Facebook sau platforma X.
Social media vă oferă posibilitatea de a vă răspândi anunțul pe scară largă, deci merită să utilizați aceste instrumente de informare și atunci când vă vindeți afacerea.
Înainte de a anunța intenția de a vinde compania, merită să verificați cu atenție oferta de vânzare și să eliminați orice deficiențe, nu numai cele de fond, ci și orice erori lingvistice, grafice și erori care afectează primirea atractivă de către potențialul cumpărător.
De asemenea, se recomandă utilizarea așa-numitelor limbajul beneficiilor, utilizat m.in. în conținut publicitar. Aceasta constă în sublinierea beneficiilor suplimentare pe care cumpărătorul le va primi odată cu achiziționarea companiei, de exemplu, prestigiul, minimizarea formalităților legate de tranzacția de cumpărare sau, de exemplu, rentabilitatea viitoare preconizată a investiției.